Pegasus Mail Nederland

PEGASUS MAIL

Handtekeningen (signatures) maken

In Pegasus Mail kun je meerdere handtekeningen (9 stuks) aanmaken zodat je afhankelijk van het bericht dat je verstuurt een andere handtekening kunt kiezen. Je kunt een handtekening maken voor privé-gebruik, voor zakelijk gebruik, een handtekening in een andere taal en een handtekening met adresgegevens.

Het maken van een handtekening gebeurt via Tools - Options... (Alt + F10).
Onder Outgoing mail kies je voor Signatures en dan Edit Signatures...

Onder iedere handtekening heb je vier variatiemogelijkheden voor het aanmaken van die handtekening (zie afbeelding hieronder en plaats muisaanwijzer al dan niet op de afbeelding).




Voor het lokale netwerk kun je kiezen uit:
- een niet opgemaakte handtekening Local address, plain content
- een opgemaakte handtekening Local address, formatted content.

Voor Internet kun je kiezen uit:
- een niet opgemaakte handtekening Internet address, plain content
- een opgemaakte handtekening Internet address, formatted content.

Als je alleen een lokaal netwerk gebruikt zorg dan dat je onder Variant in beide variaties: Local address, plain content en Local address, formatted content een handtekening hebt staan.
Gebruik je ook internet of alleen internet, zorg dan dat je onder Variant in beide variaties Internet address plain content en Internet formatted content een handtekening hebt staan.
Als je nu een niet opgemaakt of een opgemaakt bericht verstuurd staat er in beide gevallen een handtekening onder.
Met knippen en plakken is het een en ander gemakkelijk te realiseren en eventueel kun je daarna de tekst onder Local address, formatted content/Internet address, formatted content opmaken.

Als je van een handtekening de naam wilt wijzigen doe je dat onder Tools - Options... (Alt + F10).
Onder Outgoing mail kies je voor Signatures, achter Default set selecteer je de handtekening waarvan je de naam wilt veranderen en dan kies je voor Rename.

naam handtekening veranderen

De naam die achter Default set staat, is de handtekening die standaard onder het bericht komt. Het is handig om hier dus de handtekening te selecteren die je het meest gebruikt.
Voor iedere aangemaakte identiteit is een eigen Default handtekening in te stellen.

In een nieuw bericht kun je eventueel in het vakje achter Sig: 'No signature' selecteren en zelf een handtekening onder het bericht zetten.

Een voorgedefinieerde handtekening wordt niet in het bericht getoond. Wil je dat wel, plaats dan een vinkje in het vak voor Add this variant of the default signature upon message creation.
Een afspraak voor handtekeninggebruik is dat deze beginnen met -- en een spatie en daaronder tekst (zie het voorbeeld hieronder).

--
Met vriendelijke groet. Pegasus Mail Nederland.